Instalacja Plug & Play – najnowocześniejsza technologia

Niezwykle zaawansowane funkcje

Przyrost mocy jak przy programowaniu fabrycznym

Sekretem jest optymalizacja oprogramowania

(1)wszystkie zaprezentowane tu silniki oparte są na tym samym bloku silnika

Obecnie producenci samochodów opracowują tylko kilka podstawowych silników i ustawiają moc przy pomocy modułu sterującego (ECU): ten sam osprzęt, ale inne oprogramowanie. Załoga RaceChip to prawdziwi eksperci w modyfikacji oprogramowania samochodowego. Sczytujemy dane z konkretnego ECU przy pomocy naszych urządzeń i indywidualnie je optymalizujemy. W ten sposób uzyskujemy znaczny przyrost mocy, nawet do 30%. Wykorzystujemy jedynie dostępne rezerwy mocy i mieścimy się w określonych tolerancjach. To ważne, aby Twój silnik działał sprawnie przez długi czas. Fabryczne systemy ochrony silnika pozostają nienaruszone. Proste. Przetestowane. Bezpieczne. RaceChip.

Skomplikowana technologia. Prosty montaż.

Zamontuj RaceChip samodzielnie w zaledwie kilkanaście minut.

System Plug & Drive RaceChip: możesz z łatwością samodzielnie zamontować każdy z naszych modułów modyfikujących oprogramowanie, bez żadnej specjalistycznej wiedzy czy narzędzi. Wystarczy 10-15 minut. Zobacz, jak to wygląda krok po kroku na przykładowym modelu. Do każdego modułu otrzymasz konkretną instrukcję montażu, dedykowaną do Twojego modelu, a dla wielu modeli w naszej bazie znajdują się również filmiki instruktażowe.

INSTRUKCJE MONTAŻU MODUŁÓW RACECHIP

Krok 1 | Przygotowanie

Najpierw otwórz maskę i zdejmij osłonę silnika; tak, jak pokazano na zdjęciu na przykładzie modelu VW Passat (B8) 2.0 TDI 136 KM (100 kW).

Krok 2 | Znajdowanie łącza w komorze silnika

Po podłączeniu wiązki przewodów silnik powinien wyglądać tak, jak na zdjęciu. Wiązka przewodów RaceChip jest podłączona do czujników w oznaczonych punktach A i B.

Krok 3 | Podłączenie do czujnika common rail (A)

Najpierw należy podłączyć przewód do czujnika common rail (A). Wyjmij wtyczkę, trzymając za czujnik. Uwaga: ciągnij za wtyczkę, nie za przewód.

Krok 4 | Czujnik common rail (A)

Tu widać odłączoną wtyczkę czujnika common rail (A), a także odpowiednie wejście/gniazdo modułu modyfikującego.

Krok 5 | Podłączenie wiązki przewodów

Teraz podłącz wtyczkę (A) do analogicznego wejścia/gniazdka w wiązce przewodów modułu modyfikującego. Upewnij się, że wtyczka jest prawidłowo umieszczona.

Krok 6 | Podłączenie do czujnika common rail (A)

Podłącz drugą wtyczkę wiązki przewodów do czujnika common rail (A): upewnij się, że elementy są prawidłowo podłączone.

Krok 7 | Podłączenie do czujnika ciśnienia doładowania (B)

Następnie, należy dokonać podłączenia do czujnika ciśnienia doładowania (B). Wyjmij wtyczkę, trzymając za czujnik.

Krok 8 | Czujnik ciśnienia doładowania (B)

Na zdjęciu widać odłączoną wtyczkę czujnika ciśnienia doładowania (B), oraz element wiązki przewodów RaceChip, który jeszcze nie został podłączony.

Krok 9 | Podłączenie wiązki przewodów

Podłącz odpiętą wtyczkę (B) do odpowiedniego wejścia/gniazda w wiązce przewodów RaceChip. Upewnij się, że elementy są dobrze połączone.

Krok 10 | Podłączanie czujnika ciśnienia doładowania (B)

Podłącz drugą wolną wtyczkę w wiązce przewodów do czujnika ciśnienia doładowania (B). Wetknij ją w wejście/gniazdo, aby odpowiednio się połączyły.

Krok 11 | Podłączenie modułu RaceChip

Twój silnik wkrótce dostanie więcej mocy. Podłącz moduł RaceChip GTS do złącza FCI w wiązce przewodów.

Ostatnie kroki

Zabezpiecz przewody oraz moduł RaceChip w odpowiednim miejscu w komorze silnika, a następnie zamontuj obudowę. Gotowe! Teraz jazda!

Jak działają nasze modyfikacje

Nowoczesne silniki diesla z turbodoładowaniem wykorzystują czujniki do zbierania, monitorowania i przekazywania ważnych informacji do modułu sterującego (ECU). Następnie, w oparciu o dane pomiarowe, ECU wysyła polecenia do różnych systemów w silniku, np. to układu wtrysku paliwa. Właśnie w tym momencie wkracza do akcji RaceChip. Nasz wspomagający moduł sterujący sczytuje informacje bezpośrednio z czujnika common rail oraz czujnika ciśnienia doładowania, np. ciśnienie wtrysku paliwa, ilość podawanego paliwa, częstotliwość wtrysków oraz ciśnienie doładowania. Sygnały są optymalizowane na bieżąco przy pomocy naszego oprogramowania, a następnie przekazywane do ECU pojazdu. W tym samym czasie, ECU dostraja wszystkie inne istotne parametry silnika do nowych, zoptymalizowanych wartości. Kluczową zaletą jest to, że fabryczny moduł sterujący (ECU) ma zawsze pełną kontrolę nad wszystkimi parametrami kontrolnymi silnika. Optymalizacja sygnałów prowadzi do zwiększenia ilości podawanego paliwa, podniesienia ciśnienia wtrysku oraz – do pewnego stopnia – ciśnienia doładowania. To zwiększa kompresję paliwa i w rezultacie siła eksplozji wzrasta. Większa podaż paliwa dodatkowo wzmacnia ten efekt. Znacząco podnosi się całkowita sprawność silnika oraz jego potencjał. Dla Ciebie oznacza to więcej mocy oraz zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy.
Nowoczesne silniki benzynowe wykorzystują czujniki, aby zbierać i monitorować różne parametry podczas swojego działania. Te dane przetwarzane są przez jednostkę sterującą (ECU). Dawka paliwa przy wtrysku, ciśnienie doładowania oraz ilość powietrza to kluczowe czynniki dla poprawy osiągów z modułami RaceChip. Aby usprawnić działanie doładowanych silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (bez względu na to, czy to z turbiną, czy z kompresorem), moduł RaceChip musi sczytać i skorygować odpowiednie parametry: dane z czujnika ciśnienia doładowania, czujnika ciśnienia na kolektorze dolotowym oraz przepływomierza. Oprogramowanie modułu przetwarza te dane w czasie rzeczywistym i po optymalizacji przekazuje je do odpowiednik czujników sterujących pojazdu. W rezultacie odczuwalny jest znaczny przyrost mocy – dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania, dobraniu odpowiedniego kąta wtrysku paliwa oraz nieznacznym zwiększeniu dawki paliwa. Podniesienie ciśnienia doładowania odbywa się przez zwiększenie obrotów turbiny w określonym przez nas zakresie, dzięki czemu podnosi się sprawność silnika. To zapewnia większą ilość powietrza i pozwala na precyzyjniejsze ustawienie częstotliwości zapłonu, co prowadzi do pełniejszego spalania w cylindrach. Przez zwiększona ilość dostępnego powietrza należy nieco zwiększyć dawkę paliwa, aby uzyskać idealną mieszanką paliwowo-powietrzną w komorze spalania. Większa moc i wyższa sprawność silnika to wynik tego idealnie zgranego współdziałania wielu czynników. Wszystkie istotne parametry są nieustannie sczytywane i sprawdzane, aby na bieżąco odzwierciedlać stan rzeczywisty. Zintegrowane systemy bezpieczeństwa w Twoim silniku zawsze mają kontrolę, również z modułem RaceChip, i przy jakichkolwiek odstępstwach od normy skutecznie zapobiegają awariom. Dzięki temu silnik jest zawsze bezpieczny.

Optymalizacja to nie jest już ta stara, dobrze znana optymalizacja

Porównanie modyfikacji przez łącza OBD i moduły

Ogólnie mówiąc, można wyróżnić dwa podejścia do modyfikacji elektroniki: (1) bezpośrednie przeprogramowanie modułu sterującego silnika (ECU) przez tzw. „diagnostykę na pokładzie” (on-board diagnostics – OBD); (2) optymalizacja przy użyciu różnie nazywanych, dodatkowych modułów sterujących (boxy, chipy, piggyback).

Bezpośrednia modyfikacja i remapowanie ECU

Poprawa osiągów następuje przez optymalizację sygnałów elektronicznych. Odbywa się to przez port OBD2 (wykorzystywany również do odczytywania błędów silnika), lub przez włamanie się do ECU i zmodyfikowanie lub zastąpienie fabrycznego oprogramowania – zwykle określa się to jako remapowanie lub flashowanie ECU. Krótko mówiąc, to spora ingerencja w konfigurację producenta. Taka technologia remapowania może być stosowana przy wszystkich silnikach z elektronicznym modułem sterującym.

Optymalizacja przy pomocy dodatkowego modułu

Poprawa osiągów następuje przez optymalizację elektronicznych sygnałów sterujących silnika. Zewnętrzny moduł sterujący (rodzaj minikomputera) jest umieszczany pomiędzy czujnikami, a elementami sterującymi silnika, co umożliwia poprawę osiągów do 30% przy wykorzystaniu oprogramowania RaceChip. Ta technologia może być stosowana we wszystkich współczesnych silnikach diesla oraz benzynowych z doładowaniem.
  • Fabryczne komponenty i oprogramowanie poddawane są zmianom, zazwyczaj na stałe.
  • Fabryczne oprogramowanie jest zmienione lub całkowicie zastąpione, co często dezaktywuje systemy bezpieczeństwa.
  • Mozolna instalacja przez fachowca bez wyraźnej poprawy osiągów.
  • Powrót do stanu fabrycznego wymaga sporego wysiłku i może kosztować. Zmiany będą możliwe do wykrycia przez producenta.
  • Nie zmienia fabrycznych komponentów, ani oprogramowania.
  • Wszystkie systemy bezpieczeństwa w silniku pozostają nienaruszone. Optymalizacja osiągów następuje w graniach rezerw mocy dla danej jednostki.
  • Prosty montaż, który można wykonać samodzielnie w 10-15 minut bez żadnych specjalistycznych narzędzi.
  • Bezproblemowy powrót do stanu seryjnego.